Pozycjonowanie jest jedną z lepszych strategii marketingu internetowego, dlatego warto się na nim znać i umieć wypozycjonować swoją stronę. Dlaczego tak jest? Ponieważ wyszukiwarka Google to wciąż, pomimo rewolucji social media, największe źródło ruchu internetowego. Innymi słowy, żaden portal czy serwis nie ma tylu użytkowników, co Google. Oprócz tego frazy jakie użytkownicy wuszukują w Google umożliwiają wyjątkowo dobre i trafne targetowanie użytkowników. Jeśli wiesz, co dana osoba wspisała w Google, wówczas możesz się domyśleć, czego ona szuka i co byłoby dobrą odpowiedzią na jej intencję wyszukiwania, a to już pozwala odpowiednio przygotować przekaz reklamowy, tak aby w pełni spełniał oczekiwania użytkownika. Jak zatem widzisz, jest to skuteczna metoda pozyskiwania klientów, jedyne co, to trzeba wiedzieć, co wpływa na pozycjonowanie strony. Sprawdźmy zatem jakie czynniki wpływają na wysokość pozycji w Google!
Najważniejsze czynniki wpływające na pozycjonowanie strony
Kiedy zaczynasz pozycjonować stronę kluczowe będą następujące aspekty: optymalizacja serwisu, linki przychodzące, optymalizacja pod wcześniej wybrane słowa kluczowe. Oczywiście ważna będzie także historia Twojej domeny, już zastany profil linkowania i samo to, jak długo dana strona jest w sieci. Ogólna optymalizacja strony sprawia, że jest ona użyteczna zarówno dla botów Google jak i dla użytkowników Twojego serwisu. W tej optymalizacji chodzi o to, aby elementy kodu HTML na stronie działały poprawnie oraz aby strona nie była za ciężka (zbyt przeładowana kodem), czyli aby ładowała się ona po porostu szybko. Dzięki temu Twoja strona bedzie mieć szanse wyżej rankować w wyszukiwarce, a co za tym idzie ściągnąć większą liczbę użytkowników, którzy zapoznają się z Twoją ofertą. Kiedy już uda Ci się zoptymalizować stronę zgodnie z ogólnymi wytycznymi, wówczas możesz zacząć ją optymalizować pod konkretne słowa kluczowe.
Optymalizacja strony internetowej z uwzględnieniem słów kluczowych
Obecność słów kluczowych na Twojej stronie będzie mieć wyjątkowo ważny wpływ na pozycjonowanie. Jak już wiesz, pozycjonowanie zależy od tego, jakie słowa kluczowe wybierzesz, ponieważ pozycjonujesz się właśnie na jakieś konkretne słowo kluczowe. Nie można być wypozycjonowanym tak po prostu, trzeba wybrać frazy o które będziemy walczyć z naszymi konkurentami. Dobrze abyś wybrał takie słowa kluczowe, które wkazują na to, że użytkownik jest zainteresowany kupnem danego produktu lub usługi. Zatem wszelkie dopiski typu „kup” są warte uwzględnienia w Twojej strategii doboru słów kluczowych do późniejszego pozycjonowania. Dobry dobór słów kluczowych sprawi, że cały wysiłek włożony w pozycjonowanie po prsotu się opłaci. Jeśli będziesz pozycjonować się na frazy, które ostatecznie nie przełożą się na przychód, wówczas całe działanie pozycjonerskie będzie oznaczało zmarnowany budżet marketingowy, a tego każdy przedsiebiorca woli po prostu uniknąć.
Pozyskiwanie linków pozycjonujących
Linki pozycjonujące to innymi słowy po prostu linki z atrybutem „dofollow” w kodzie HTML, istnieją także linki „nofollow”. Hasła te są komunikatami dla robota Google, czy powinien przejść po danym linku czy też nie. Zatem pozyskiwanie linków typu „dofollow” wpłynie pozytywnie na Twoją pozycję w wyszukiwarce Google. Im więcej takich linków uda Ci się pozyskać tym lepiej, jednak zwróć uwagę na to, aby nie pozyskiwać ic zbyt wiele na raz. Istotne jest tempo, w jakim dodajesz linki do swojej strony. Nie powinieneś w ciągu jednego miesiąca dodać paczki powiedzy stu linków, bowiem Google od razu to zauważy i może nałożyć ban na Twoją stronę (co oznacza nic innego, jak całkowite usunięcie strony z indeksu wyszukiwania). W linkowaniu istotne jest, aby dodawać linki systematycznie i konsekwentnie, symulując w ten sposób oragncizne zachowanie użytkowników. Unikaj zatem wszelkich pozycjonerów, którzy oferują Ci jednorazowy duży zastrzyk linków, ponieważ skończy się to negatywnie dla Twojego serwisu (raz otrzymaną karę od Google trudno jest zdjąć, a samo jej posiada wpływa na późniejsze wyniki w wyszukiwarce). Co kolwiek zamierzasz działaj ostrożnie i nie podejmuj nagłych, pochopnych działań w przypadku pozycjonowania w wyszukiwarce Google.